終於在八月中旬結束了三年前買的這本英文書。當初買下這本書只是覺得內文與用字不深,應該很適合閱讀學英文。 沒料到我還是拖了三年才結束它。

 

從來沒有想過,閱讀這本書會令人流淚,至少我知道它上一本「最後十四堂星期二的課」並未如此憾動著我,儘管作者是因為那本而聲名大噪的。 我想,或許年少的我不如現今感性,生命的歷練不足也不敏慧,所以無能在心裡掀起波瀾。

 

然, 閱讀「天堂上遇見五個人」卻不一樣。當我讀到在天堂的第三課,關於艾迪與父親之間,我的眼淚不知覺地落了下來。我跟這本書做了最深層的心靈交流。於是,很快的我懂,好的故事不需要華麗豐沛的辭藻,只要一點點真實性就夠了 。樸實平凡反而更能夠觸動人心,搏得眼淚,作者這方面的功力確實是相當厲害。

 

 

  • "But the running boy is inside everyman, no matter how old he gets." (p.29)

  • "You cannot talk when you first arrive." "It helps you listen." (p. 35)

  • "That there are no random acts. That we are all connected. That you can no more separate one life from another than you can separate a breeze from the wind." (p.48)

  • "No life is a waste. The only time we waste is the time we spend thinking we are alone." (p.48)

  • "Sometimes when you sacrifice something precious, you're not really losing it. You're just passing it on to someone else." (p.94)

arrow
arrow
    全站熱搜

    sollorena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()